sunnuntai 12. marraskuuta 2017

Matkustuskuukausi: San Francisco, Santa Cruz, Santa Barbara, Palm Springs, Anaheim & San Diego

Reissun päällä ollaan oltu jo kolme viikkoa, ja nyt viimein ehdin istua alas kunnolla ja kirjoittaa meidän matkasta! Tällä hetkellä ollaan Pittsburghissa ja viikon päästä ollaan tosiaan jo kotona :) jännä fiilis! Ihana mennä kotiin, mutta toisaalta niin jännää nähdä miten asiat on muuttuneet ja onko itse muuttunut. Hyvää harjoittelua tää Pittsburgh Suomea varten, sillä täällä on melkein yhtä kylmä kuin kotimaassa. Tänään oli vain 6 astetta plussan puolella ja käveltiin tuolla talvitakit päällä! Ja sain vihdoin laittaa pipon päähän ♥

Ajattelin kirjoittaa, tästä matkustelukuukaudesta vähän pienemmissä pätkissä, ettei tule oksennettua kaikkea yhteen pitkään postaukseen. Eli kerron aluksi San Franciscosta, Santa Barbarasta, Palm Springistä ja San Diegosta eli Kalifornian osuudesta.

Austinin jälkeen tosiaan lennettiin San Franciscoon. Friscosta tuli helposti sekä mun, että Heidin lempparikaupunki! Ekana päivänä käveltiin varmasti yli 10 kilsaa ympäri keskustaa. Käytiin Fine Arts Palacella, rannalla, josta nähtiin Golden Gate Bridge, Fisherman's Wraftissa ja Pier 39. Pidettiin myös juhlaillallinen, koska tuolloin tuli vuosi Amerikaan tulosta täyteen. Toisena päivänä käveltiin taas vähän lisää :D aamusta mentiin kuitenkin Uberilla Sausalitoon, joka on Golden Gate Bridgen toisella puolella oleva ranta "kylä". Tultiin sieltä lautalla sitten takaisin San Franciscon puolelle ja vietettiin loppupäivä Pier 39 merileijonia ihastellen ja shoppaillen. Alcatraz nähtiin lautalta, mutta sinne ei tällä kertaa menty, koska ilmat oli niin hyvä ja haluttiin olla ulkona. Jääpähän jotain ensi kertaankin! Nähtiin myös Chinatown ja serpentiinitie viimisenä iltana matkalla kotiin :)

San Francisco oli kyllä kaikinpuolin paras kohde tähän mennessä. Tykkäsin kun siellä on niin paljon nähtävää, talot on upeita, ilmasto ihan paras ja meidän airbnb oli niin nätti :) korkeat mäet oli raskaita vaan kiivetä! Siellä meillä oli myös parhaat Uber-kuskit, jotka jopa tiesi Suomesta jotain (Teemu Selänteen!) Tässäpä kuvapläjäys San Franciscosta:

Löysin mun lempitalon!

Alcatraz

En uskonut, että merileijonat voisi olla näin söpöjä!

Pier 39 oli kyllä yksi lempparipaikoista koko Amerikassa!

Käytiin vuokraamassa San Franciscon lentokentältä auto sieltä lähtiessä. Tätä olin jännittänyt eniten. Että miten sen kanssa menee ja tuleeko ongelmia laukkujen määrän takia yms. Mut ei mitään ongelmia! Vuokrattiin siis Alamolta, jota suosittelen nyt hyvin lämpimästi! Alamolla on myös suomenkielinen sivusto, jonka kautta me itse asiassa varattiin ja kaikki kävi tosi kätevästi. Autofirmoilla on hirveesti sääntöjä mm. maksukorttien ja kilometrirajoitusten suhteen Amerikan kansalaisille ja heidän sivujensa kautta varaajille, mutta ei meille turisteille, joten kannattaa kyllä varata ihan suomalaisten sivujen kautta jatkossakin :) no kun saatiin auto alle niin alkoi pitkä ajomatka Santa Barbaraan. Pysähdyttiin matkalla San Josessa ja Santa Cruzissa lounaalla.

Santa Cruz

Santa Cruzista Santa Barbaraan oli vielä melkeen viiden tunnin matka, joka piteni kauheiden ruuhkien takia. Heidi oli meidän kuskina kyllä huikea, kun jaksoi ajaa ilman taukoja koko matkan. Kuunneltiin Suomi-musaa ja ajeltiin pimeillä kukkuloilla :D oltiin viimein perillä myöhään illalla.

Santa Barbara

Santa Barbara on vähän espanjalais-tyylinen pikkukaupunki Kalifornian rannikolla. Täynnä palmuja, hippibusseja ja pikkukaupungin tunnelmaa! Tykkäsin tästä paikasta kans ihan hirveesti! Meillä oli vain yksi kokonainen päivä täällä ja se kulutettiin rannalla (viimiset uinnit Tyynessämeressä!), pitkällä laiturilla kävellen ja syöden hyvin! Käytiin yhdessä saksalaisravintolassa ihan sen kunniaksi, että luultu tosi monesti saksalaisiksi :D illallinen syötiin tuolla laiturilla ihanassa ravintolassa merinäköalan kanssa.

Aamusta oli sumuista

Santa Barbarasta matka jatkui aavikolle, Palm Springsiin! Heidin isä sai meille taas vähän halvemmalla hotellin ihanasta lomakohteesta. Oltiin tässä vaiheessa jo aika väsyneitä reissaamisesta, pakkaamisesta ja uuteen paikkaan siirtymisestä, joten päätettiin ottaa päivät Palm Springissä ihan rennosti. Meidän hotellilla oli uima-allas, jossa viihdyttiin aika paljon! Käytiin myös shoppailemassa Outlet-ostareilla :D shoppailtiin sen verran paljon, että päätettiin ostaa yhteinen ylimääräinen matkalaukku! Sekin täyttyi aika nopeaa! Haluttiin myös säästää rahaa shoppailujen jälkeen ja Walmart pelasti meidät! Sieltä sai tuoretiskiltä halvalla lämmintä ja hyvää ruokaa! Hyvä vinkki matkustaville au paireille!

Halloweenina käytiin syömässä hienommin molempien lempiravintolassa, P.F Changissa. Ja seuraavana aamuna matka jatkui kohti Anaheimia ja Ducksien peliä.

Näkymä hotellihuoneen ikkunasta

Allasbaarin drinkit oli halpoja happy hourin aikaan!

Anaheimissa mentiin siis katsomaan molempien ekaa NHL-peliä ♥ Anaheim Ducks vastaan Toronto Maple Leafs! Nähtiin Teemu Seläntään jäädytetty numeropaita katossa! Kaukalossa oli myös muutamia suomalaisia: Leo Komarov, Sami Vatanen ja Kalle Kossila. Toronto voitti ja tuntui, että koko muu halli oli harmissaan, kun olivat Ducksin kannattajia, mutta meille oli ihan sama kumpi voitti :) pelin jälkeen ajettiin San Diegoon meidän airbnb kämppään!

Teemun paita!

San Diegossa meillä oli kaksi päivää aikaa ennen auton palauttamista ja Vegasiin lentoa. Ekana päivänä käytiin kuuluisassa San Diegon eläintarhassa. Näin ihan uusia eläimiä livenä kuten norsun, kirahvin, koalan, pandan, kengurun ja krokotiilin! Olin innoissani kuin pieni lapsi :D samana iltana löydettiin melkeen vahingossa uusi hieno ostoskeskus, jossa piti viettää melkeen koko seuraava päivä! Meidän kämppä ei ollut ihan parhaimmasta päästä, joten haluttiin viettää aikaa mahdollisimman paljon ulkona. Tokana päivänä käytiin Dave & Busters pelihallissa: ihastuin tähän paikkaan! Siellä ostetaan kortti, johon ladataan pelimerkkejä, joita käytetään erilaisten pelien pelaamiseen. Peleistä ja erityisesti voitoista kertyy kortille pisteitä, joilla voi lunastaa palkintoja :) siellä oli Angry Birds-peli, pallopelejä, Beer Pong, ammuntapelejä, onnenpelejä ja vaikka mitä.  Oisin voinut pelata koko päivän! Yhdessä pelissä voitin hyvin pisteitä ja sain lunastettua siskolle hyvän tuliaisen! Olisipa Suomessakin vastaavia paikkoja :( kivaa hengailua! Loppupäivä vietettiin siellä hienossa kauppakeskuksessa. Seuraavana päivänä meidän piti palauttaa auto ja lentää Vegasiin. Autoa tuli kyllä ikävä, kun pääsi liikkumaan milloin halusi ja niin pieni auto kulutti vain vähän bensaa. Auton palautuskin sujui hyvin :)

Hymyilytti kun sain pelata Walking Dead-peliä!

Huh huh! Siinä tuli tekstiä ja kuvia kahden viikon edestä :D kiitos ja anteeksi! Kirjoitan ennen kotiinpaluuta Vegasista ja Pittsburghista omat postaukset!